





Oxus Adventure-kichik qulay dam olish maskani boʻlib, oʻz ichida uy lageri joylashgan. Aydarkoʻlning janubiy qirgʻogʻida, yirik shaharlar va kichik qishloqlardan uzoqda joylashgan. Bu tanho dam olish maskaniga borish uchun Toshkentdan 300 km yoki Samarqanddan 200 km masofani bosib o'tib, tuproq yo'l bo'ylab yana 30 km masofani bosib o'tish kerak.









Yaxshi tashkil etilgan sayyohlik marshrutlari bo'ylab yodgorliklardan tashqari, ularning aksariyati shahar bloklarida joylashgan. 18-asr oxiri va 19-asr boshlarida kam o'rganilgan me'moriy yodgorliklardan biri Samarqand shahrining "Bibixonim" mahallasidagi masjid va tahorat xonasidan (tahoratxonadan) iborat "havosi majmuasi" dir. Hozirgacha e'tibordan chetda qolgan ushbu me'moriy yodgorlik individual sayyohlar-sayohatchilarni tobora ko'proq jalb qilmoqda.












Gur-Emir (Temur maqbarasi)
Gur-amir 15-asr boshlarida Muhammad Sulton buyrugʻi bilan qurilgan. Majmua dastlab madrasadan iborat boʻlib, unda Samarqand zodagonlari va xonaqohlarining farzandlari oʻqitilgan. Ammo nabirasi to'satdan vafot etganidan so'ng, dahshatli qayg'uga botgan Amir Temur Gur-amir ansamblini to'ldirishi kerak bo'lgan maqbara qurishni buyurdi. Uning ichki bezagi boy va hashamatli bo'lib, binoning tepasida ko'k rangli mozaika bilan qoplangan gumbaz joylashgan.









Test















Yo'lovchilarning asosiy qismi xalqaro yo'nalishlarga to'g'ri keldi: ushbu reyslarda 393 698 yo'lovchilarga (+116,9%) xizmat ko'rsatildi.
2023 yilning birinchi yarmida Samarqanddan eng koʻp yo'lovchi Moskva, Istanbul, Sankt-Peterburg, Dubay va Abu-Dabi shaharlariga bo'ldi.
Yilning birinchi yarmida ichki aviaqatnovlar tashish hajmi 45 975 yo'lovchini (+169,7%) tashkil etdi.
Toshkent esa eng ko'p uchadigan ichki yo'nalishga aylandi.
2023 yil boshidan Samarqand xalqaro aeroporti o'z yo'nalish tarmog'ini kengaytirdi va yilning birinchi yarmida Samarqanddan parvozlar 6 ta ichki va 18 ta xalqaro yo'nalishlarda amalga oshirildi. Ulardan Tel-Aviv, Al-Quvayt, Mineralniy Vodiy va Samara birinchi bor ochilgan yangi yo'nalishlar.



ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
























Samarqandning ko’hna qismida, Amir Temur jome’ masjidining kunchiqar tomonida, bundan olti asrlar ilgari barpo qilingan, mo’jazgina, asrlar yukidan beli bukchayib qolgan bir me’moriy obida qad rostlab turibdi. Bu obidaning gumbazi ostida Amir Temurning suyukli xotini, u bilan ko’plab issiq-sovuqlarni birga baham ko’rgan, zukko, tadbirkor, oqila Katta xonim-Saroymulkxonim-Bibixonim abadiy uyquda yotibdi. Har xil ofatlar, qarovsizlik va asrlarning zalvorli yukidan uning gumbazi yiqilib tushdi,ammo butunlay yo’q bo’lib ketmadi.Bibixonim maqbarasi haqidagi ilk tarixiy ma’lumotlarni biz 1404 yili Samarqandga tashrif buyurgan, Kastiliya qiroli Hyenrix III ning elchisi Rui Gonsales de Klavixoning kundaliklaridan o’qishimiz mumkin. Ispan elchisi bu yodgorlik haqida: – “Dushanba, yigirma to’qqizinchi sentyabr kuni janob (ya’ni, Amir Temur) Samarqand shahriga jo’nadi va shaharga kirish yo’lining ustida joylashgan bir uyga to’xtadi. Bu uyni janob xotini Kan’oning (Bibixonimning onasi) uchun qurdirgandi. Uning onasi shu uyning ichidagi sag’anaga dafn etilgan. Uy juda hashamatli bo’lib ichi ajoyib bezatilgan. Ularda uylarni juda hashamatli bezatish odati bo’lmasa-da, bu uy hashamatli, u hali bitmagan, har kuni ish bormoqda» – deb yozgan edi. Bu yerda gap Saroymulkxonim-Bibixonim madrasasi va unga yondosh qilib Amir Temur tomonidan qaynonasi, ya’ni, Bibixonimning onasi, amir Qozonxonning xotini uchun qurdirgan maqbara haqida borayotgani yirik tarixchilar tomonidan tan olingan.
Bibixonim maqbarasi qurilgan davrda juda hashamatli va mahobatli bo’lgan, uning devorlari rang-barang koshinlar, naqshlar hamda Qur’ondan keltirilgan oyatlar bitilgan yozuvlar bilan bezatilgan. Maqbaraning ichki tuzilishi, xuddi Go’ri Amir maqbarasidek ikki, qavatli, pastda sag’ana, tepada esa ziyoratxona bo’lgan. Maqbaraning gumbazi yiqilganidan so’ng unig ichiga qor-yomg’irlar tushib sag’ananing tomi ham yiqilib tushgan. 1941 yili arxeolog Yahyo Fulomov rahbarligidagi olimlar maqbarada qazish ishlarini olib borishib, shu paytgacha no’malum bo’lgan ko’pgina narsalarni aniqladilar. Shu paytgacha, sag’ana o’rtasidagi bo’sh yerning tagida yashirin qabrlar mavjud, degan taxminlar bor edi. Bu yer qazib ko’rilgada, bu yerda hyech qanday yashirin qabr yo’qligi ma’lum bo’ldi. Shuningdek, ekspedisiya a’zolari maqbara XI-XII asrlarga oid madaniy qatlam ustida bunyod qilinganligini aniqladilar. 1941 yilning iyun oyida YA.Fulomov boshchiligidagi arxeologlar maqbaradagi qabrlarni ham ochib o’rgandilar.
Shuni aytish lozimki, ushbu maqbaraga dafn etilganlar, marmartoshlardan yo’nilgan tosh tobutlarga kumilganlar. Ushbu tosh tobutlar dastlab maqbaraning pastiga, ya’ni, sag’anaga qo’yilgan edi, sag’ananing tomi yiqilib tushganidan so’ng esa tosh tobutlar tokchalar ichiga joylashtirilgandir. Arxeologlar dastlab shimoliy tokchada turgan tosh tobutni ochishga kirishdilar. Tosh tobutni yopib turgan tosh qopqoq ko’tarib olingach, uning ichida paxta, gazlamalarga aralashib yotgan suyaklar ko’rindi. Mumiyolangan suyaklar shu darajada aralashtirib tashlanganki, oyoq suyaklari bosh suyaklari bilan birga yotardi. Antropolog M.Gerasimovning aniqlashiga ushbu suyaklar 25-30 yoshli ayol kishiga tegishli ekan. Tosh tobutning qopqog’ida hyech qanday yozuvlar bo’lmaganligi uchun malikaning shaxsiyatini aniqlab bo’lmadi. Shundan so’ng olimlar, shimoliy tokchaga qo’yilgan ikkinchi tosh tobutni ochishga kirishdilar. Bu tobutning uzunligi 1 m 90 sm, eni 47-66 sm, balandligi 37sm, bo’lib u ham yaxlit, kulrang marmartoshdan yasalgan edi. Tosh tobutning qopqog’i ochilgach, uning ichida aralash quralash bo’lib yotgan suyaklar, tuproq, paxta va gazlama qoldiqlari ko’rindi. Tobut ichidagi suyaklar shu darajada ezilib ketgan ediki, uni yoshini aniqlashni iloji bo’lmadi, faqatgina antropolog M.Gerasimov ushbu suyaklar keksa ayol kishiga tegishli ekanligini aniqladi. Shundan so’ng, maqbaraning sharqiy tokchasida tur¬gan tosh tobutlarni ochishga kirishildi. Bu yerda uchta tosh tobut yonma-yon qo’yilgan bo’lib, ular ham yaxlit marmartoshlarning ichini yo’nib tayyorlangan edi. Sharqiy tokchadagi uchala tosh tobutning ikkalasi bo’m-bo’sh bo’lib, faqat bittasining ichida jasad saqlangan ekan. Bu tobutdagi jasad ham titib tashlanganli uchun anchayin tartibsiz holatda yotar edi. Jasad dafn qilinishidan oldin mo’miyolangan, jasadnig yonidan bir necha taqinchoq, rayhon barglari va kafanning qoldiqlari topildi. 1941 yilda ushbu tosh tobut ochilayotganda, uning qopqog’i ustida hyech qanday yozuvlar uchratilmadi, ammo, tarixchi S.A. Lapinning yozishicha, u 1889 yili maqbaraga kirganida, ushbu tobutning usida yozuv bitilgan tosh qopqoqni ko’rganligini yozib qoldirgan. Uning yozishicha, qopqoqning ustida, Qur’ondan ko’chirilgan oyat va pastroqda esa: “Majnunning o’limidan so’ng ming yil o’tsa hamki, uning kafanidan hamon ishq dardi taraladi” degan yozuv bo’lgan. 1926 yili rassom I.Mrachkovskiy maqbarada tadqiqot o’tkazganida, bu yozuvli taxta o’g’irlanib, uning o’rniga oddiy, yozuvsiz qopqoq qo’yilganligini yozgan edi. Shu o’rinda, nega toshtobutlardagi jasadlar titib tashlangan, uni kimlar, qachon qilishgan? – degan savol tug’ilishi mumkin. Bu savolga javob topish uchun gapni ilgariroqdan boshlamoq lozimdir.Samarqand me’morchilik yodgorliklarni o’rgangan arxeolog M.Ye.Massonning arxeolog YA.Fulomovga aytishicha, Bibixonim maqbarasidagi tosh tobutlar dastlab 1871 yili Samarqand Rossiya imperiyasi tomonidan istilo qilinganidan so’ng ochilgan. Ammo, tobutlar qanday maqsadda ochilganligini M.Ye.Masson ham bilmagan. Tosh tobutlar ikkinchi marta 1926 yili bir guruh o’g’rilar tomonidan ochilgan. O’g’rilar tobutlarni titib marhumlarni taqinchoqlarini va boshqa bezaklarini o’g’irlaganlar. Shu tufayli, toshtobutlar 1941 yili uchinchi marta ochilganida uning ichidagi suyaklar ag’dar-to’ntar bo’lib yotardi. Bibixonim maqbarasidagi tosh tobutlarning qopqoqlarida hyech qanday yozuvlar bo’lmaganligi uchun bu yerga dafn etilgan marhumlarning shaxsiyatlarini aniqlash ancha mushkul bo’ldi. Olimlar birinchi bo’lib ochilgan tosh tobutdagi malikaning shaxsiyatini aniqlay olmadilar, ammo, uni temuriylar xonadoniga mansub oliy martabali malika bo’lganligini e’tirof etdilar. Shimoliy tokchadagi ikkinchi tosh tobutga dafn etilgan marhumani Bibixonimning onasiga tegishli ekanligi aytildi. Sharqiy tokchada joylashgan, uchinchi bo’lib ochilgan maqbaradagi eng yirik tosh tobutga dafn etilgan jasadning shaxsiyati haqida ancha bahslar bo’ldi. Shun¬ing uchun ko’plab tarixiy manbalar o’rganildi, har xil taxminlar farazlar tahlil qilindi, antropologlar jasadning yoshini aniqladilar. Skulptor M.Gerasimov marhumaning hujjatli portretini yaratdi. Barcha dalillar, taxminlar va ilmiy xulosalar jamlanib muhokoma etilgach, tadqiqotchilar bu suyaklar Amir Temurning suyukli xotini Katta xonim-Bibixonimniki, degan qarorga keldilar. Shu o’rinda Bibixonim shaxsiyati haqida ham ozgina to’xtalmoq lozimdir. Tarixchilarning yozishlaricha, Bibixonim, XIV asrning 40yillarida Movorounnahrga xonlik qilgan Chig’atoy xonadoniga mansub amir Qozonxonning qizi bo’lgan. Taxminlarga ko’ra u 1341 yili hozirgi Qashqadaryo vohasidagi Zanjirsaroyda tavallud topgan. Amir Qozonxon davlatda tartib o’rnatish yo’lida har xil qarshiliklarga uchrab 1346 yili bir guruh beklar tomonidan o’ldiriladi. Bu fojea yuz berganida Bibixonim 5-6 yoshlarda edi. U balog’atga yetgach amir Qozog’onning nabirasi Husayn¬ga turmushga beradilar. 1370 yili amir Xusayn Xuttalon amiri Kayxusrav tomonidan uldirilgach, Bibixonimga Amir Temur uylanadi. U xonning qizi bo’lganligi tufayli Amir Temurning haramida Katta xonim degan unvonga ega bo’ladi. Bibixonimning go’zalligi, aql-farosati, nozik didi, keng va shafqatli qalbi haqida xalq orasida necha-necha afsonalar saqlanib qolgan.
O’sha davrda yashagan bir shoir Bibixonimning go’zalligi haqida: “Uning go’zalligini so’z bilan anglatish mushkul, chunki ul har qanday go’zal so’zdan-da go’zaldir”-deb yozgan ekan. Bibixonimni aql-farosati, mehribonchiligini Amir Temur yuksak baholar edi, shu sababli, sohibqiron oqila malikaga temuriy shahzodalarning tarbiyasini ishonib topshirgan edi. Bibixonimga tabiat ona bo’lish baxtini bermagan edi, u bor mehr-muhabbatini Mirzo Ulug’bek, Muhammad Sulton, Xalil Sulton kabi suyukli nabiralariga baxsh etdi.
Bibixonim o’z sarmoyasidan Samarqandda ulug’vor madrasa bunyod qildi, olimlar shoirlar va me’morlarga g’amxo’rlik qildi. Arab tarixchisi Ibn Arabshohning yozishicha, uni Xalil Sultonning xotini Shodimulk yashirin ravishda zaharlab o’ldirgan… Hozirgi kunlarda Bibixonim mangu uyquda yotgan maqbara ta’mirlanmoqda, yana o’z asliga qaytmoqda, bu yerga ziyoratga kelayotganlarning soni kundan kunga oshib bormoqda…



Assalomu alaykum, mening ismlarim Azim va men Samarqanddanman. Sizlarga o'z shahrimni ko'rsatganimdan xursand bo'lardim. Shuningdek, mahalliy bozorlarga, shuningdek, mahalliy taomlarni tatib ko'rish uchun restoran va kafelarga tashrif buyurishga arziydi.
rgergrfsdgdfsgrsd
rtecortecortecortecovrteco






Samarqand – me’moriy yodgorliklar makoni va uzoq o‘tmish xazinasi



Mening ismim Jahongir va siz meni Jek deb atashingiz mumkin. Men 25 yoshdaman. Men O‘zbekistonda tug‘ilganman. Men O‘zbekiston haqida hamma narsani bilaman, shuning uchun men O‘zbekistonda gid bo‘lishim mumkin va pul va vaqtingizni tejagan holda sizga yaxshi xizmat va qiziqarli sayohatni taqdim etaman.


















Бухоро шаҳридаги Алишер Навоий кўчасида жойлашган “Wide Tent System” МЧЖ томонидан амалга оширилган “Wyndham Bukhara” меҳмонхона лойиҳаси ҳам ана шу мақсадда ўз фаолиятини амалга оширмоқда.
Лойиҳа қиймати 20 млн. АҚШ долларини ташкил этади ва бу тадбиркорнинг ўз маблағлари ҳисобидан амалга оширилган. Лойиҳанинг мақсади ташриф буюрувчи сайёҳларга жойлаштириш хизматини кўрсатишдан иборат.
Меҳмонхона қуввати 240 та хона, 450 та ўриндан иборат бўлиб, ресторан, конференция зали, тренажер зали, бассейн, сауна, трансфер ва автотураргоҳ каби қўшимча хизмат турлари мавжуд. Айни пайтда мазкур меҳмонхонада 100 нафарга яқин ишчи ходимлар фаолит олиб бормоқда.












Samarqanddagi yana bir ziyoratgoh bu qadimiy Afrasiyob manzilgohidir. Bu dunyodagi eng katta arxeologik yodgorliklardan biri. Miloddan avvalgi 7-asrda tashkil etilgan aholi punkti. e., XIII asrgacha davom etgan. Hozirgacha undan faqat tepaliklar qolgan. Joylar nafaqat o'zining shonli o'tmishi, balki bugungi kuni bilan ham diqqatga sazovordir. Aholi punkti chegaralarida diqqatga sazovor meʼmoriy yodgorliklar: Doniyor paygʻambar maqbarasi, Nuriddin Basir maqbarasi, Maxsumbobo maqbarasi. Samarqand jamg‘armasi tarixi muzeyini ham ko‘rishga arziydi.



Samarqanddagi yana bir diniy joy-qadimiy Afrasiab shaharchasi. Bu dunyodagi eng yirik arxeologik joylardan biri. Miloddan avvalgi VII asrda tashkil etilgan shaharcha XIII asrgacha mavjud bo'lgan. Bugungi kunga kelib, undan faqat tepaliklar qoldi. Joylar nafaqat ulug'vor o'tmishi, balki hozirgi kuni bilan ham ajralib turadi. Shaharcha chegaralarida e'tiborga loyiq me'moriy yodgorliklar joylashgan: Doniyor payg'ambar maqbarasi, Nuriddin Basir maqbarasi, Maxsumbobo maqbarasi. Samarqandning tashkil topgan tarixi muzeyiga ham qarash kerak.












Tog'lar Toshkentdan 80 km uzoqlikda joylashgan. Tog ' tizmasi nisbatan past, tog'larning o'rtacha balandligi 1500 metrni tashkil etadi, ammo Osiyoda qishki dam olish uchun eng yaxshi joylardan biri hisoblanadi. Tog'larda chang'ichilar va sayyohlar uchun ko'plab marshrutlar mavjud. Shuningdek, alpinizm uchun sharoitlar mavjud. Yozda gullar o'sadigan o'tloqlar hayratlanarli darajada chiroyli. Tog'li qishloqlarda sayyohlar qabul qilinadi va ularga turar joy beriladi.









Joriy yilning 7-11 avgust kunlari Qashqadaryo viloyati, Shahrisabz tumanidagi “Lochin” oromgohida “Yoshlar turizmi” II xalqaro hamda ilk marotaba “Yosh ekologlar” harakati qurultoylari o‘tkazildi.









Ushbu monastir me'moriy jihatdan ikkita asosiy qismdan iborat edi. Monastir monastirning janubi-g‘arbiy va shimoli-g‘arbiy tomonidagi uch qismli markaziy binodan (maydoni 118,4x34 m) hamda buddizmning muqaddas inshootlaridan biri hisoblangan stupali katta hovlidan iborat edi. monastirning shimoliy va shimoli-g'arbiy tomonlari. uning shimoli-sharqida. Majmuaning umumiy maydoni taxminan 1,5 ming m² ni tashkil qiladi.
Ibodatxona inshootining asosiy qismlaridan biri stupa boʻlib, u boshqa ibodatxonalardan farqli oʻlaroq, ibodatxona hovlisining markazida emas, balki tashqarida, ziyoratgohning parallel chizigʻida joylashgan. Ular hovli hududini kesib o'tib, g'isht va mergeldan yasalgan o'tish joyi bilan bog'langan. Ibodatxonaning ziyoratgohida Budda haykali o'rnatilgan, ziyoratgoh devorlari rang-barang freskalar bilan bezatilgan. Devorlar bo'ylab Budda haykallari (balandligi 4 m) o'rnatilgan. Haykallarning aksariyati qizil rangga bo'yalgan va keyin ularga oltin suv surtiladi. Sajda Yan. Devorda qizil kiyimdagi Buddaning surati saqlanib qolgan. Uning ikki tomonida yelkalarida ro‘mol o‘ralgan uzun xalat kiygan odamlarning ikkita surati bor. Ulardan biri Buddaga ta’zim qiladi. Ziyoratgohning sharqiy devorida ham freskalar izlarini ko‘rish mumkin. Xonadagi gips bo'laklarida turli odamlarning tasvirlari tasvirlangan. 60x80 sm oʻlchamdagi ganch boʻlagida Buddaga qaragan ikki kishining surati topilgan.Ikkala figuraning tashqi koʻrinishiga koʻra, ular Buddaga sigʻinadigan baqtriyaliklar boʻlib, ularning Buddaga sigʻinish holati tasvirlangan. Bu zalda Gankor haykallarining ko‘plab parchalari bor. Hatto haykallar uchun xonaning sharqiy devori ostida ham kuydirilgan g'ishtdan maxsus plint o'rnatilgan va uning ustki qismi mergel parchalari bilan sayqallangan. Haykallarning aksariyati somon aralashgan loydan yasalgan bo‘lib, ularning yuzasi ganch bilan qoplangan. Haykallarning boshlari maxsus qolipga quyiladi. Qo'llar va oyoqlar alohida tayyorlanadi va keyin haykalning tanasiga yopishtiriladi.
Fayoztepa haykallari orasida ganchdan yasalgan Buddaning boshi diqqatni tortadi. Jingalak qora sochlari, quvnoq chehrasi unga go‘zallik bag‘ishlaydi. Buddaga nisbatan bunday muomala birinchi marta Kushonlar davriga oid yodgorlikda uchraydi. Bu tabarruk sajdagoh eshigi oldida qattiq mergel toshdan yasalgan noyob sanʼat asari triada topildi. Triadaning markazida ipak xalatga oʻralgan Budda archa tagida oʻtirib, muqaddas bodxi daraxti 2 shoxlarini va uning yonida ibodat qilayotgan rohiblarni tasvirlaydi. Ziyoratgohdan ikkita Kanishka va bitta Vasudeva tangalari topilgan.Me'moriy jihatdan bu monastir ikki asosiy qismdan iborat edi. Monastir monastirning janubi-g‘arbiy va shimoli-g‘arbiy tomonidagi uch qismli markaziy binodan (maydoni 118,4x34 m) hamda buddizmning muqaddas inshootlaridan biri hisoblangan stupali katta hovlidan iborat edi. monastirning shimoliy va shimoli-g'arbiy tomonlari. uning shimoli-sharqida. Majmuaning umumiy maydoni taxminan 1,5 ming m² ni tashkil qiladi.
Ibodatxona inshootining asosiy qismlaridan biri stupa boʻlib, u boshqa ibodatxonalardan farqli oʻlaroq, ibodatxona hovlisining markazida emas, balki tashqarida, ziyoratgohning parallel chizigʻida joylashgan. Ular hovli hududini kesib o'tuvchi g'isht va mergel yo'lak bilan bir-biriga bog'langan. Ibodatxonaning ziyoratgohida Budda haykali o'rnatilgan, ziyoratgoh devorlari rang-barang freskalar bilan bezatilgan. Devorlar bo'ylab Budda haykallari (balandligi 4 m) o'rnatilgan. Haykallarning aksariyati qizil rangga bo'yalgan va keyin ularga oltin suv surtiladi. Sajda Yan. Devorda qizil kiyimdagi Buddaning surati saqlanib qolgan. Uning ikki tomonida yelkalarida ro‘mol o‘ralgan uzun xalat kiygan odamlarning ikkita surati bor. Ulardan biri Buddaga ta’zim qiladi. Ziyoratgohning sharqiy devorida ham freskalar izlarini ko‘rish mumkin. Xonadagi gips bo'laklarida turli odamlarning tasvirlari tasvirlangan. 60x80 sm oʻlchamdagi ganch boʻlagida Buddaga qaragan ikki kishining surati topilgan.Ikkala figuraning tashqi koʻrinishiga koʻra, ular Buddaga sigʻinadigan baqtriyaliklar boʻlib, ularning Buddaga sigʻinish holati tasvirlangan. Bu zalda Gankor haykallarining ko‘plab parchalari bor. Hatto haykallar uchun xonaning sharqiy devori ostida ham kuydirilgan g'ishtdan maxsus plint o'rnatilgan va uning ustki qismi mergel parchalari bilan sayqallangan. Haykallarning aksariyati somon aralashgan loydan yasalgan bo‘lib, ularning yuzasi ganch bilan qoplangan. Haykallarning boshlari maxsus qolipga quyiladi. Qo'llar va oyoqlar alohida tayyorlanadi va keyin haykalning tanasiga yopishtiriladi.
Fayoztepa haykallari orasida ganchdan yasalgan Buddaning boshi diqqatni tortadi. Jingalak qora sochlari, quvnoq chehrasi unga go‘zallik bag‘ishlaydi. Buddaga nisbatan bunday muomala birinchi marta Kushonlar davriga oid yodgorlikda uchraydi. Bu tabarruk sajdagoh eshigi oldida qattiq mergel toshdan yasalgan noyob sanʼat asari triada topildi. Triadaning markazida ipak mantiya joylashgan.



O‘zbekiston va BAA parvozlar chastotasini oshirishga kelishib oldi. Dubay va Abu-Dabidan tashqari, Amirlikning boshqa shaharlariga ham parvozlar yoʻlga qoʻyiladi:












Farg'ona vodiysi
Deyarli butunlay yashil cho'qqilar bilan o'ralgan tog'lar orasida Farg'ona vodiysi joylashgan. Uning hududi 22 ming km², Tan Shan tog'lari maydoni bilan birga deyarli 80 ming km². Vodiy Sirdaryo va Norin suvlari bilan oziqlanadi, chorvachilik va yershunoslik uchun ideal joy hisoblanadi. Vodiy hududida sayyohlar vaqti-vaqti bilan tashrif buyuradigan bir nechta qiziqarli shaharlar mavjud.
Yo'lovchilarning asosiy qismi xalqaro yo'nalishlarga to'g'ri keldi: ushbu reyslarda 393 698 yo'lovchilarga (+116,9%) xizmat ko'rsatildi.
2023 yilning birinchi yarmida Samarqanddan eng koʻp yo'lovchi Moskva, Istanbul, Sankt-Peterburg, Dubay va Abu-Dabi shaharlariga bo'ldi.
Yilning birinchi yarmida ichki aviaqatnovlar tashish hajmi 45 975 yo'lovchini (+169,7%) tashkil etdi.
Toshkent esa eng ko'p uchadigan ichki yo'nalishga aylandi.
2023 yil boshidan Samarqand xalqaro aeroporti o'z yo'nalish tarmog'ini kengaytirdi va yilning birinchi yarmida Samarqanddan parvozlar 6 ta ichki va 18 ta xalqaro yo'nalishlarda amalga oshirildi. Ulardan Tel-Aviv, Al-Quvayt, Mineralniy Vodiy va Samara birinchi bor ochilgan yangi yo'nalishlar.
люди

Все круто!

Все круто!